Wat vertel ik mijn klanten over privacy?

Hoe u omgaat met privacy begint aan de virtuele voordeur van uw organisatie, op uw website. Hier neemt u het privacy statement van uw organisatie op. Een privacy statement moet een helder en in begrijpelijk Nederlands zijn geschreven voor uw klanten. Een tekst welke een zwaar juridisch karakter heeft voldoet onvoldoende aan de GDPR. De taal moet aansluiten op de doelgroep van uw organisatie. In het privacy statement zijn de volgende zaken opgenomen:

- welke persoonsgegevens u verzamelt en volgens welke grondslag,

- welke bewaartermijn u hanteert wanneer persoonsgegevens ter beschikking zijn gesteld,

- voor welke website en sub-domeinen het privacy statement geld,

- welke beveiligingsmaatregelen u getroffen hebt, en

- worden persoonsgegevens aan derden verstrekt?

In uw nieuwsbrief naar uw klanten

Als u een nieuwsbrief of ander medium hebt naar uw klanten, adviseren wij u in de komende uitgaves een artikel over de AVG op te nemen. U doseert daarmee informatie. Draag vooral uit welk belang u hecht aan de bescherming van persoonsgegevens in een heldere boodschap. In een volgend artikel kunt u transparant aangeven welke maatregelen u hebt genomen of gaat nemen om te voldoen aan de AVG. Het is voor uw organisaties een traject van "learning bij doing", ben daar open over naar uw relaties. De diversiteit van organisaties is enorm en iedereen zal met behulp van zijn eigen register maatregelen nemen.

Waar kan de klant vragen stellen?

Ons advies is hiervoor een separaat emailadres voor aan te maken en dit op te nemen in het privacy statement. Bijvoorbeeld Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. De klantvragen kunnen direct worden doorgezet naar de verantwoordelijke binnen uw organisatie. In geval u verplicht bent een DPO/FG aan te stellen komen deze vragen direct bij zijn bedrijfsbureau terecht. DPO/FG ontvangt dan direct inzicht in de vragen en/of klachten over de privacy bij uw organisatie. Dit draagt bij aan het adequaat kunnen reageren op de privacy beleving van uw relaties.

Wilt u een deskundig advies, neem contact op met DPO Partner. Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 06 5127 0763.

Missie

Vanuit mijn passie om de klantbelofte waar te maken, ben ik sinds 2012 als compliance officer zelfstandig actief. Op het fundament van vertrouwen ambieer ik het functioneren van organisaties te versterken. Privacy is voor iedere persoon een waardevol goed. Ik heb mij daar in gespecialiseerd om voor u een waardevolle partner te zijn.

frans  - Frans Pijnenborg CCP DPO -

Kantoortijden:
Maandag tot en met vrijdag
8.30 – 17.30 uur

Privacy gaat 24/7 door.
In geval van calamiteit zoals een datalek of een default zijn wij altijd bereikbaar. 

Privacy- en cookie statement

Copyright © www.dpopartner.nl

Website gerealiseerd door: Van Laarhoven Websites